Domovská stránka  •  Slovensky   English   Deutsch   Italiano

"Svet vo svetle rámp je neopakovateľným."

Recenzie

Benefičný koncert – MUSICA SLOVACA vo Viedni (Konzerthaus) 15. októbra 2011:

"...Absolútnym vrcholom večera bolo prevedenie Korunovačnej omše C-Dur Wolfganga Amadea Mozarta. Sopranistka Adriana KOHÚTKOVÁ prekvapila s krásnym lyrickým, zároveň však veľmi objemným hlasom. Samotné vedenie jej výnimočného hlasu a taktiež piana tejto vynikajúcej hlasovej kultúry nájdeme medzi spevákmi a speváčkami dnes už len zriedka. (...) Jej mimoriadne široký repertoár ju priviedol na medzinárodné javiská, medzi inými Kodaň, Paríž, Varšava a Tokio a bolo by veľmi potešujúce, počuť ju raz aj vo Viedenskej Štátnej opere."

Manuela Miebach, Der neue Merker, Oktober 2011

Premiéra opery LUCREZIA BORGIA v Slovenskom národnom divadle v novembri 2007:

"... hlas je v zásade svižný, ale zároveň pevne kontrolovaný na produkovanie úžasného pianissima. Jeho tón je bohato zafarbený a oslňujúci (...). Kohútková dokazuje, že koloratúry majú význam, jej farbenie slov je nespochybniteľné a disponuje snáď tým najlepšie vybaveným trilkom v strednej polohe, aký som kedy počul (...). Ďalej tu sú jej ohnivé vysoké tóny. Napríklad tón „des“ vo forte, čo Caballé v MET obmedzovala, Kohútková držala ponad celým zborom až kým opona takmer nepadla a to isté spravila znova so záverečným vysokým „D“. A jej nenásilné hrudné tóny v dramaticko-frázových pasážach zneli nekonečne až k bránam opery."

Larry Lash, December 2007, MusicalAmerica.com

Hosťovanie v Hamburgskej Štátnej opere ako Marie („Dcéra pluku“) vo februári 2007:

"...A najmä včera (pozn.prek. 17.2.2007) sme mohli byť šťastnou náhodou pri objavení novej speváčky. Aspoň mne neznáma Adriana Kohútková zaskočila do role „Marie“ a urobila to naozaj vynikajúco. Na scéne s malou pomocou milých kolegov sa jej podarilo podmaniť si srdcia hamburského publika a spevácky, ako aj herecky vytvoriť bez najmenších problémov veľkolepý večer. Sám tenorista Antonio Siragusa (...) musel svoj výkon vystupňovať, aby sa jej dokázal rovnať."

Stephan Joachim

Prvé scénické prevedenie od roku 1864: Offenbachova romanticko-patriotická protivojnová opera "Les Fées du Rhin" (Rýnske nymfy):

"...Speváckou hviezdou predstavenia je slovenská koloratúrna sopranistka Adriana Kohútková ako Armgard, ktorá disponuje obrovskými dramatickými rezervami a očarujúcimi výškami..."

OPERNWELT (3/2005)

"....V roli Armagard, ktorá vyžaduje lyrický agilný soprán, zapôsobila Adriana Kohútková. Zvučným, sýtym, priam rozkvitajúcim hlasom vyjadrila mäkko a komplexne elán tak typický pre Offenbacha..."

OPERNGLAS (3/2005)

"...Ale večer patril celkom bezpochyby očarujúcej Adriane Kohútkovej z Bratislavy, ktorá na javisku stárnila omamnú Armgard. Jej krásny, vynikajúco formovaný a zdanlivo bezhraničný soprán opantával ucho a žensko-erotické vyžarovanie dráždilo zmysly – čo za kultivovanú speváčku a zaujímavý (na mladú Cotrubas pripomínajúci) hlas! Človek z nej nechcel spustiť oči. Mať operný dom, angažoval by som ju okamžite do role Lucie, Rosalindy, Hanny Glawari a vôbec do všetkých mlado-koloratúrnych sopránových partov!"

Geerd Heinsen, ORPHEUS OPER INTERNATIONAL 2/2005

~

Hosťovanie Štátnej opery Praha s predstavením LA TRAVIATA v Salzburgu (Október 2005):

"...Na prvom predstavení sme mali možnosť počuť mäkký a mladistvý hlas slovenskej sopranistky Adriany Kohútkovej, v prvom dejstve dominantný a suverénny. Po príchode Giorgia Germonta (Vladimír Chmelo) vsadila Adriana Kohútková na piana v scénach utrpenia, s ktorými pracovala až do konca. Najvydarenejšími číslami tohto predstavenia bol práve výstup Violetty a Germonta, trúchlivá ária "Addio del passato" a bezpochyby tiež záverečná scéna." (predstavenie z dňa 15.10.2005)

"...Adriana Kohútková ako Violetta svoj výkon v priebehu večera stupňovala, aj keď tentokrát koloratúry v prvom dejstve neboli pre jej zlatom sa jagajúci hlas hlavnou doménou. Zato v konflikte s otcom Germontom, a vo finálovom akte, prijmúc všetky požiadavky a očakávania spoločnosti na seba, vytvorila pani Kohútková nezabudnuteľne výrazný charakter." (predstavenie z dňa 16.10.2005)

Reinhard Kriechbaum, DrehPunktKultur

~

Premiéra Dvořákovej Rusalky v Štátnej opere v Prahe (máj 2005):

"...Obecenstvo muselo obzvlášť oceniť premyslenú, dynamicky citlivo zvládnutú úlohu Rusalky Adriany Kohútkovej, dnes už bezpochyby jednej z najdokonalejších predstaviteliek tejto role."

SLOVENSKÉ DOTYKY (6/2005)

"...Adriana Kohútková je krásna Rusalka s veľkým, smotanovo hebkým hlasom, zdobeným žiarivými výškami; áriu "Měsíčku na nebi hlubokém" podala s jasom súmerným so svitom mesiaca plynúcim k nej cez modrý závoj polnočnej hmly."

Larry L.Lash, OPERA NEWS ONLINE

~

Premiéra Lehárovej "Veselej vdovy" v Slovenskom národnom divadle v decembri 2005:

"Najvyrovnanejším elementom v celom predstavení bola Adriana Kohútková ako Hana Glawari. To, že Kohútková vynikajúco spieva, sme vedeli, ale tentokrát ukázala aj svoj pohybový talent. Je temperamentná, ale zároveň prirodzená a jedinečná – skutočná primadonna."

Vojtek Katalin, SLOVENSKO-MAĎARSKÉ NOVINY

~

Premiéra Smetanovej Predanej nevesty v Zürišskej opere vo Švajčiarsku (október 2003):

"V druhom premiérovom predstavení zaskočila narýchlo Adriana Kohútková ako Mařenka (...). Tá sa postarala o zvýšené sústredenie sa medzi ostatnými účinkujúcimi a zapríčinila tak, že sa prvá repríza, v ktorom opadlo napätie, stala naozaj zaujímavým operným večerom. Speváčka (...) sa do nie jednoduchej réžie Matthiasa Hartamnna vložila s fantáziou a šikovnosťou. Jej súhra s vynikajúcim predstaviteľom Jeníka (Piotr Beczala) a mladým, nadaným Andreasom Winklerom sa vydarila ako skúšaná niekoľko mesiacov vopred."

John H. Mueller, DER NEUE MERKER (10/2003)

~

Koncert 12.10. 2004 pri príležitosti osláv 70 rokov orchestra Pražských symfonikov FOK v Smetanově sieni Obecního domu v Prahe:

"V nasledujúcej opernej hudbe – dvoch scénach z opery "Prodaná nevěsta" – sa výborne predviedla zaskakujúca slovenská sopranistka Adriana Kohútková (za Gabrielu Beňačkovú) s krásným plným hlasom technicky zvládajúcím ako Smetanu ("Ten lásky sen"), tak v ďalšom programe i part v Dvořákovom Te Deum."

Vladimír Říha, HUDEBNÍ ROZHLEDY (11-12/2004)

~

Premiéra opery "La fille du régiment" (Dcéra pluku) od Gaetana Donizettiho v Opere SND (marec 2004):

"...Adriana Kohútková víťazí lahodnou legátovou frázou a teplým timbrom v lyrických kantilénach. Neznamená to však, že by s rozsahom partu mala problémy, i okrajové horné tóny zneli bezchybne..."

HUDOBNÝ ŽIVOT (apríl 2004)

"...Adriana Kohútková je v speve i herectve mäkkšia, ženskejšia, neohuruje iba virtuóznymi koloratúrami, opája aj sladkosťou a teplom belcantových fráz..."

DOMINO FÓRUM (14/2004)

~

Adriana Kohútková ako Konstanze v Mozartovom "Únose zo serailu" na letnom festivale v Budapešti (august 2002):

"Adriana Kohútková v tejto postave vytvorila a vyspievala hudobne a umelecky tak vysokú kvalitu, že sa z Mozartovej Konstanze zrodila skutočná hrdinka. Jej hudobný prejav bol ušľachtilý a celkovo najlepším výstupom a absolútnym vrcholom večera sa stal Kohútkovej prednes g-moll árie. Jej pohyb na scéne bol vynikajúci, najlepší z výkonov ostatých umelcov, herecký prejav zrozumiteľný a svojou osobnostou ešte vylepšila réžijné stvárnenie opery."

Fodor GÉZA

. . .
hore .:.